Ik ben verhinderd voor de afspraak

Het kan altijd gebeuren dat je een keer niet naar een afspraak kunt komen. Misschien ben je ziek, is er iets tussendoor gekomen of is er iets anders aan de hand.

 

Een van de hoogste prioriteiten bij Mens GGZ is het terugdringen van de wachttijden in de zorg. Wij vragen daarin uw medewerking door tijdig (uiterlijk 24 uur vooraf) contact met ons op te nemen wanneer u uw afspraak wilt wijzigen of annuleren. Zodat wij de ruimte die vrijkomt weer kunnen gebruiken voor iemand anders die wacht.

Uw afspraak kan ook (vrijwel) altijd gewijzigd worden naar een digitale afspraak wanneer u niet in de gelegenheid bent om naar de afgesproken locatie te komen.

 

Lees hier wat u moet doen om uw afspraak te wijzigen, verplaatsen of annuleren:


Afspraak wijzigen naar digitale afspraak

Neem contact op met uw behandelaar of, indien u niet over de contactgegevens beschikt, met Front Office van Mens GGZ.

Voor een digitale meeting is het van belang dat u over een account in NiceDay beschikt. Kijk HIER voor instructies om een account aan te maken.


Afspraak verplaatsen of annuleren

1e (intake) gesprek

Voor het wijzigen of annuleren van uw 1e (intake) gesprek bij Mens GGZ kunt u contact opnemen met huisartsenverwijsbureau TIPP via 043-2100210.

2e (Advies) of vervolg afspraak

Voor het wijzigen of annuleren van uw 2e (advies) of vervolg afspraak kunt u telefonisch contact opnemen van maandag t/m vrijdag van 8:30 – 11:00 uur op tel. nr. 06-26 99 68 69. Buiten de telefonische bereikbaarheid gelieve een email te sturen naar uw behandelaar en info@mensggz.nl.


Kosten bij te laat annuleren of no show

U kunt tot 24 uur voor aanvang uw afspraak kosteloos annuleren of wijzigen.

Indien u binnen 24 uur annuleert bedragen de annuleringskosten €100,-. Deze factuur wordt automatisch verstuurd en wordt niet vergoed door uw zorgverzekering.

Bent u van mening dat u een geldige reden heeft waardoor u niet eerder kon annuleren? Bespreek dit met uw behandelaar.